• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Minska underskott på skatten för bättre chanser

L

Lolloo

Gäst
Poäng: 0
Jag skulle vilja ansöka om ett samlingslån men har ett väldigt högt underskott i förhållande till inkomst så tänker kanske minska det i deklarationen 2020 men då får jag tillbaka betydligt mindre pengar så vet inte om jag vågar chansa. Gör det enbart för att kunna samla lånen och minska kostnaden i så fall.

Mina förutsättningar:

2,4 betyg Uc (bra)
220 inkomst (pga föräldraledighet)
150 underskott
550 blanco
50 kreditkort
0 förfrågningar
Inga anmärkningar

vill samla för helst 500 000 men 200-300 000 hjälper också.

vad tror ni? Ska jag chansa och minska underskottet ? Kommer jag få lån när inkomsten är så låg på UC? Har ändå bra betyg. Eller ska jag ansöka nu och testa? Vill inte förstöra mina chanser? Ge mig gärna era råd
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Jag brukar ändra i min deklaration så jag har max 10% av inkomsten som underskott. Men då får jag ju sätta in pengar på skattekontot som kompensation. Det ger iaf ett snäpp bättre betyg på Bisnode och säkert på UC också.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Ändra det förtryckta underskottet i din deklaration så det är 8% av din årsinkomst för bästa förutsättningar, sedan när det syns hos UC någon gång i mitten på Juni söker du ditt lån och sedan när du fått lånet gör du en korrigering i deklarationen och får på så sätt tillbaka pengarna på skatten alla fall, för när du väl fått lånet spelar det ju ingen roll att ditt höga underskott syns hos UC. Inte så omständligt och har fungerat för mig, har gjort så sista 4 åren och kommit fram till att 8% underskott är inom UC's toleransnivå.
 
L

Lolloo

Gäst
Poäng: 0
Tack! Hur ändrar man tillbaka underskottet i efterhand? Är det svårt och kan det bli ”nekat” av Skatteverket?
 
L

Lolloo

Gäst
Poäng: 0
Kan man även göra så att man ändrar till ett lägre underskott i deklarationen i efterhand? Alltså man skickar in deklarationen utan att ändra och sen gör man en ändring och minskar sitt underskott?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Kan man även göra så att man ändrar till ett lägre underskott i deklarationen i efterhand? Alltså man skickar in deklarationen utan att ändra och sen gör man en ändring och minskar sitt underskott?
Jo det går. Jag gjorde det
Men man får ett datum då man ska betala mellanskillnaden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp